vasárnap, július 24

eltűnődve, mint mindig

Szinte minden nap megfordult a fejemben, hogy írnom kellene valamit, aztán az egész átcsapott ebbe a kényszeres fázisba, amikor úgy érzed, egyszerre száz dologról kellene írnod, de nem megy. Semmiről sem tudsz két-három mondatnál többet összehozni.
Ennek okat nyílván saját magamban kell keresnem, meg abban, amennyire elmerültem most hirtelen, egyszerre, több dologban is. Egyrészt az utolsó film, és a rengeteg kép és idézet, amivel szembetalálkoztam  a Harry Potterrel kapcsolatban, arra ösztönzött, hogy újra egy kicsit mélyebbre ássak ebben a világban. Most visszfelé olvasom a könyveket, három napja kezdtem,  és már a Félvér Herceg felénél tartok. És ha már Harry Potter, újra és újra tudatosodott bennem, hogy Tom Felton olyan amilyen (mondjuk úgy, hogy iszonyú jó pasi), ami szintén nem könnyíti meg azt, hogy leszálljak egy kicsit Rowling műveiről. És egy kicsit belemerültem a fanfiction-ök világába is, arról mindenképp szeretnék bővebben írni majd.
Másrészt, gondolom hallottatok a norvég tragédiáról is. Kevés külföldi és politikai dolog érintett meg eddig ennyire, mint a két nappal ezelőtti robbantás. Kb. olyan állapotba kerültem, mint anno 2001. 09.11-én. Valahogy nem tudtam felfogni, hogy Norvégiában, az országban, ahol élni szeretnék, az országban, ami számomra mindig is példaértékű volt, az országban, amit ennyire szeretek ilyen dolgok megtörténhetnek. Egy világ tört össze bennem, és iszonyatosan sajnáltam az áldozatokat, és az összes norvég embert, akiknek most rengeteg mindent kell átgondolniuk. Úgyhogy szeretnék mindenkit megkérni, ne vegye félvállról ezt az egész ügyet, ne legyintsen, és ne menjen el mellette. Több, mint nyolcvan, 14 és 18 év körüli diákot lőtt le egyetlen ember, miután már robbantott egy bombát Osloban. Szörnyű és kegyetlen dolog, de remélem, a norvég nép túl tudja majd magát tenni ezen az egészen, és tanul belőle. Mert tanulságosnak is mindenképp tanulságos az eset.
Harmadrészt pedig, ilyenkor nyár közepén mindig sokkal több az olyan sport, amit figyelemmel kísérek. Beindult a nyári síugrás, a tour de france, az úszó VB, a snooker, és ma még F1... bár a dolgok nem egészen úgy alakultak, ahogy én szerettem volna (Andy Schlecket szerettem volna Tourt nyerni, többek között), azért ismételten megérte nézni mindet.
Most viszont majd vissza-visszatéregetek, próbálok majd írni, mert mindig van miről. Tudom, hogy ez a bejegyzés kicsit eltér azoktól, amiket eddig írtam, lehet, hogy a közeljövőben ilyenekkel is találkoztok majd. Mindenesetre élvezzétek a nyarat és a jóidőt (:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése