kedd, június 26

Pink Top 10

Először is le kell szögeznem, hogy ez volt az eddigi legnehezebben összeszedett listám, és nem azért, mert alig találtam tíz jó dalt, épp ellenkezőleg... Az első rosta után pontosan húsz szám maradt, ami közül még a felét ki kellett szortíroznom valahogy. Eszméletlenül nehéz volt, mert Pink rengeteg mindent letett már az asztalra, a dalszövegei pedig sok esetben nagyon közel állnak hozzám. Tehát a tizet csak nagy kínok árán sikerült kiválasztanom, így maradhatott ki a Family Portrait, ami az elvált szülők gyerekeinek himnusza lehetne szerintem, a Stupid Girls ami sokáig személyes kedvencem volt, a God is a DJ, az Ave Mari A vagy a Trouble is, pedig mindegyiket imádom. Aki Pinket csak a Funhouse album miatt szereti, az szerintem annyira nem tartja majd jónak a listám, lévén csak két dal került rá onnan, de... ugorjunk is neki.


10. U + Ur Hand
A dal konkrétan kiütötte a Just like a pillt, pedig mindkettő nagy kedvencem, és ez a tizedik hely tényleg csak egy hajszálon múlott. Hogy mi döntött aztán a U + Ur Hand mellett? Talán az, hogy ezt aztán tényleg annyit hallgattam anno, hogy halandzsázva nagyon jól tudtam.Jajj és az, hogy emiatt a dal miatt maradt meg bennem az entertainment szó jelentése, aminek később rengeteg hasznát vettem angolórákon.
9. Bad Influence
A lány, aki miatt részletesebben is megismerkedtem Pink albumaival, na ő teljesen odavolt ezért a dalért, ezért magától értetődően nekem is rengeteget kellett hallgatnom. Nagyon megszerettem, pluszban ugye mindig rá emlékeztet, harmadszor pedig csakúgy szimplán nagyon hangulatos a dal, és itt kivételesen nem a szöveg, ami igazán megfogott.
8. Raise your glass
Eleinte ezért sem voltam oda- meg vissza, viszont a Harry Potteres poénsorozat miatt egy időben nagyon sokat ment, és összeszoktunk. Remélem senkinek nem kell bemutatnom a "So raise your glass if you're Ron" a 'we'll Neville be neville be anything else" vagy a 'why so sirius?" sorokat, amik így átírva egyszerűen fantasztikusan passzolnak mindenhova, úgyhogy... ennek hála most már imádom a raise your glass-t is. 
7. Sober
Számomra egyértelműen a legszebb lassabb dal a Funhouse-ról, és bár eleinte nem is szerettem annyira, mostanában kedvencemmé vált, főleg egy-két találó sora miatt. Pinknél mindig különösen figyelek a dalszövegre, ezért nem hagyhattam ki a Sobert, pedig nem épp az én szájízemnek való a tempója. De imádom.  " I don't wanna be the girl who laughs the loudest Or the girl who never wants to be alone"
6. Dear Mr. President
az I'm not dead egyik legszebb számáról beszélünk, és ha lenne erre lehetőség, minden egyes kis miniszterelnökkel, avagy hasonlóan magas pozícióban lévő emberrel, meg királlyal és királynővel is meghallgattatnám ezt a dalt, és megkérném őket, hogy gondolkodjanak el, de ezt ugye nyilván senki nem tenné meg nekem, viszont álomnak szép. Szóval igen, van itt minden, amit úgy beleénekelnél az arcukba, és becsülöm Pink bátorságát.
5. F*ckin Perfect
Van valami ezekben az erőt adó számokban, amik miatt sosem tudsz tőlük elszakadni. Pedig direktben sosem hallgattam, mármint nem akkor jutott eszembe bekapcsolni, amikor under the wheater voltam, de... ha random pillanatokban megjelent a tv-ben vagy rádióban és meghallgattam, nem egyszer könnnyeket csalt a szemembe, amit ugyan foghatunk arra, hogy elképesztően érzékeny vagyok, de ettől függetlenül is nagyon-nagyon-nagyon erős dalról beszélünk, ami nekem mondjuk sokkal többet segített, mint Katy Perry Firework-je, Selena Gomez hasonló témájú próbálkozása vagy ilyesmik.
4. Cuz I Can
" My life's a fantasy that you're not smart enough to even dream" Ez a szám valami fantasztikus. A  változatosság kedvéért ő is az I'm not dead-ről érkezett, és még lesznek amúgy később is társai. Mindegy, a lényeg, hogy ebben a dalszövegben annyi erő van, és hogy is mondjam... olyan mint egy dalba foglalt vállrándítás. Imádom Pinknek ezt a vagány, I don't give a shit hozzáállását a dolgokhoz néha.
3. Nobody knows
Rengeteg dolog kapcsolódik ehhez a számhoz, pedig meglehetősen lassú, és igazából nagyon sokáig egyáltalán nem tudtam vele mit kezdeni, de mire a One Direction - féle verzió eljutott hozzám, már rég nobody knows - imádat volt, ezért is örültem, hogy a majmok is feldolgozták. Szóval természetesen, mint azt már annyiszor leírtam, dalszövegileg itt is teljesen rendben vagyunk, sőt.. ."Nobody knows the rhythem of my heart The way I do when I'm lying in the dark And the world is asleep"
2. Don't let me get me
Szerintem a legeslegesleg a Missundaztood-ról, és egyszerűen néha annyira pontosan megtalálom ebben a dalban saját magam, hogy az már ijesztő. Mármint nem a "teachers dated me, my parents hated me" részben, nem kell megijedni. Mindenesetre ebben a számban akkor is annyi minden van, amiről így szóban nem is tudsz beszélni, vagy nem tudsz, vagy nem is akarsz, és aztán buummm.... ideugrik eléd egy Pink, és elénekli helyetted, hogy neked csak be kelljen majd linkelned a megfelelő helyekre. Elképesztő, mikre képes ez a világ, nem?
1. Leave me alone (I'm lonely)
Amikor elkezdtem írni a listát, egyetlen dologban voltam csak biztos: Hogy ez a dal lesz az első. Már első hallgatásra is teljesen magával ragadott, és szerintem messze ezt a Pink-szerzemény pörgött nálam a legtöbbet. Nem, kivételesen nem azért, mert annyira bele tudtam volna magam élni a szituációba, bár a szöveget - természetesen - itt is nagyon adom. Egyszerűen ez az egész dal egy akkora fantasztikum, és mindig ugrálhatnékom lesz tőle, és párnacsatázni szeretnék. Hmm...igen, furcsa.
" I don't believe  Adam and Eve Spent every goddamn day together"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése